środa, 16 stycznia 2013

Zrób to sam: papilotki na muffinki lub babeczki

U nas w domu ostatnio sporo gości co dla mnie jest doskonałym pretekstem do wypróbowania nowych lub powtórzenia ulubionych przepisów na "coś słodkiego".

W zeszłą sobotę upiekłam dwa rodzaje babeczek z mojego ulubionego bloga kulinarnego
Wykorzystałam przepis na Babeczki Cytrynowe, tyle że zamiast cytryny użyłam pomarańczy i wyszło pysznie. Babeczki były bez kremu, ale samo ciasto naprawdę robi wrażenie: jest wilgotne i baaardzo aromatyczne (dodałam skórkę otartą z 1 pomarańczy, w oryginalnym przepisie jest skórka z 2 cytryn). Te babeczki piekłam pierwszy raz.

Oprócz babeczek cytrynowych zrobiłam sprawdzone i niezawodne Babeczki Czekoladowe (oryginalny przepis tutaj, ja robię wersję bez kremu).  Mając spory zapas domowych orzechów, zmodyfikowałam lekko przepis i do ciasta dodaję bardzo duże kawałki orzechów włoskich, orzechy zgniatam tylko w rękach, nawet ich nie kroję. Ciasto jest bardzo gęste, ciężko go włożyć do papilotek, ale efekt końcowy warty jest wysiłku. Po upieczeniu babeczki wyglądają pięknie, wierzch jest baaardzo chrupiący a środek wilgotny i bardzo czekoladowy. Te babeczki piekę często i zawsze robią wrażenie na gościach:)

Będąc w ferworze przygotowań do wizyty mojej siostry z rodziną nie zauważyłam, że mój żelazny zapas papilotek do babeczek się niespodziewanie skończył... Żeby nie zmarnować ciasta, które było już gotowe, zrobiłam papilotki samodzielnie.

Do zrobienia papilotek "na szybko" potrzebujemy:
- papier do pieczenia
- nożyczki
- szklankę o podstawie, która zmieści się do foremki na babeczki

1. Z papieru do pieczenia tniemy paski a następnie przecinamy je na pół, żeby powstały kwadraty,
2. Na szklankę nakładamy kwadrat z papieru i formujemy papilotkę, dociskając papier do szklanki
3. Zrobioną papilotkę wkładamy razem ze szklanką do foremki na babeczki i ponownie dociskamy papier do foremki.








Po upieczeniu możemy obciąć wystające kawałki papieru lub zostawić takie duże papilotki na kształt tulipana.

Jeśli macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na zrobienie papilotek - zapraszam do komentarzy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz